så freakin crazy




bilder: johnnysbird.com

ball hur man kan se saker ur olika perspektiv. som tex, slottstaden, mitt gamla område där jag har gått grundskolan och helt enkelt vuxit upp. som alla vet så bor jag inte kvar där längre. men iaf, det finns olika sätt för mig att se på slottstaden, antingen är det bara en del jag åker igenom när jag tar fyrans buss, inget märkvärdigt bara liksom några busshållsplatser som skvadronsgatan. men idag när jag åkte igenom såg jag det ur en helt annan synvinkel, jag såg det liksom som jag såg det när jag bodde där. fridhemstorget, där man stod varje skolavslutning med sina små klänningar (dock hatade jag klänningar när jag var liten så jag hade alltid på mig byxor, men skit samma), hemmakväll som då hette kungsan, ribersborgsskolan, djuraffären, pizzeria pompei, allt sånt där som var vardagsmat när man var liten som man såg varje dag å så där. man såg det på ett helt annat sätt då. det är som kungs- och slottsparken, man kan se den på olika sätt också, antingen genom synen på den när man var på picnic med sina föräldrar och spelade fotboll, eller när man drack reben och blev full innan malmöfestivalen, och nu ser jag det bara som en park som kan vara lite mysigt att sitta i då och då. hah. så jävla fint. men man kan jämföra det med att tex, när man kommer till ett nytt ställe, då ser man det på helt olika sätt dom första gångerna jämfört med hur man ser på det när man har varit där ett tag och liksom det börjat bli en vana och sen ser man det på ett annat sätt när man har varit ifrån det och kommer tillbaka. äh, nu fåre va noeg, i say. guttbajs

Kommentarer
Postat av: nicole

härligt med lite mer texter

2009-10-20 @ 22:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0